Gebruik de kracht van
Storytelling voor media
Voor wie?
- Je maakt als team of maker content voor tv, radio of online en wilt hier beter in worden
- Je zoekt naar manieren om meer impact te genereren met jouw verhalen
- Je wilt beter begrijpen waarom sommige verhalen zo succesvol zijn en andere niet
- Je zoekt naar concrete handvaten die je helpen bij het zoeken, creëren en over de bühne krijgen van verhalen
- Je werkt aan (nieuwe) content en hebt behoefte aan advies rondom storytelling om jouw verhaal of format sterker neer te zetten.
Wat?
Afhankelijk van het specifieke doel ga ik met jou of je team aan de slag met storytelling. Ik heb een speciaal trainingsprogramma ontwikkeld om content-makers te trainen in storytelling. Dat programma kan bestaan uit één storytelling sessie tot maximaal drie modules van in totaal 4 dagen met tussentijds begeleiding bij de verhalen waar je mee bezig bent. In de uitgebreide versie geef ik de training samen met een zeer ervaren collega-trainer. Ook adviseer ik vanuit mijn storytelling expertise makers, omroepen en productiebedrijven bij het ontwikkelen van nieuwe content en/of de realisatie daarvan.
Waarom?
Verhalen vertellen via media is geweldig om te doen, maar ook erg moeilijk. Het aanbod wordt steeds groter, dus het creëren van impact steeds uitdagender. Ik zet graag mijn 22 jaar ervaring als verhalenverteller in de media in om je hierbij te helpen. Ik heb voor de publieke omroep gewerkt als presentator, regisseur, eind- en hoofdredacteur. Een van de dingen die me vaak opvalt, is hoe vaak nog op ‘onderbuik’ wordt vertrouwd, in plaats van op kennis over de elementen die het verschil maken tussen een verhaal en een goed verhaal. Ik help je graag bij het steeds beter leren maken van verhalen met impact. Download gratis mijn white-paper onderaan deze pagina voor meer inzichten in de essentiële elementen van een krachtig verhaal.