Gebruik de kracht van
Storytelling voor missie, visie en strategie
Voor wie?
- Je hebt helder wat de missie, visie en strategie van jouw organisatie is, maar wilt er een krachtig verhaal van maken.
- Je hebt behoefte aan (meer) focus in je missie, visie en strategie
- Je bent op zoek naar een sterke corporate story die medewerkers aan je bindt, je unieke toegevoegde waarde benoemt en/of je zichtbaarheid vergroot.
- Je zoekt naar de best mogelijke manier om medewerkers en stakeholders mee te krijgen in jouw missie, visie en strategie
Wat?
Na het scherp formuleren van het specifieke doel ga ik aan de slag met directie, boardroom of MT, om samen een succesvolle corporate story te creëren. In drie tot zes storytelling sessies gaan we, afhankelijk de specifieke behoefte, aan de slag met onder andere deze vragen:
- Wie zijn wij (echt) en waartoe zijn wij er?
- Waar raakt dat aan de drijfveren en behoeften van medewerkers, klanten en stakeholders?
- Wat is onze stip aan de horizon?
- Hoe maken we die concreet en ambitieus genoeg?
- Welke obstakels zijn er te overwinnen?
- Wie gaat er precies wat anders doen om ons doel te bereiken?
- Hoe krijgen we medewerkers, klanten en stakeholders mee in ons verhaal?
- Hoe maken we van abstracte plannen een krachtig, concreet verhaal waardoor we daadwerkelijk beweging en verandering creëren?
- Hoe vertalen we ons verhaal zo succesvol mogelijk door naar concrete vormen, zoals een video, podcast, website-tekst of speech?
Waarom?
Een goede organisatie zijn of worden begint met een goed verhaal. Een corporate story. Niet een omschrijving van WAT jullie precies doen, maar een emotioneel narratief over WAAROM jullie dat doen. Een echt verhaal, dus met een identificeerbare hoofdpersoon, een call to adventure, te overwinnen obstakels en alle andere elementen die een verhaal nodig heeft.
Een verhaal dat richtinggevend is voor alles (!) wat je als organisatie doet. Dat verbindend is en tegemoet komt aan de wens van iedere werknemer, klant en stakeholder om onderdeel te zijn van iets groters. Een verhaal dat dus helpt om de beste werknemers én klanten aan je te binden. Voor meer informatie: download mijn white-paper onderaan deze pagina voor meer inzichten in de essentiële elementen van een krachtig verhaal.