Gebruik de kracht van
Storytelling voor missie, visie en strategie

Voor wie?
- Je zoekt naar een succesvolle methodiek om tot een nieuwe strategie te komen
- Je hebt behoefte aan het scherp, inspirerend en motiverend onder woorden brengen van je missie en visie
- Je hebt behoefte aan (meer) focus in je missie, visie en/of strategie
- Je hebt een helder beeld van de nieuwe strategie van jouw organisatie, maar wilt er een krachtig verhaal van maken, zodat het begrijpelijk is en in beweging zet
- Je bent op zoek naar een sterke corporate story die medewerkers aan je bindt, je unieke toegevoegde waarde benoemt en/of je zichtbaarheid vergroot.
- Je zoekt naar de best mogelijke manier om medewerkers en stakeholders mee te krijgen in je nieuwe strategie
Wat?
Na het scherp formuleren van het specifieke doel ga ik aan de slag met directie, MT of een kerngroep, om samen een succesvol veranderverhaal te creëren. In een serie storytellingsessies gaan we, afhankelijk de specifieke behoefte, aan de slag met onder andere deze vragen:
- Wie zijn wij (echt), waartoe zijn wij er en welke rol speelt onze voorgeschiedenis?
- Waar raakt dat aan de drijfveren en behoeften van medewerkers, klanten en stakeholders?
- Wat is onze stip aan de horizon, onze concrete en ambitieuze man op de maan?
- Wat hebben we te doen om daar te komen? Wat is onze strategie?
- Welke obstakels zijn er te overwinnen op zowel boven- als onderstroom?
- Wie gaat er precies wat anders doen om ons doel te bereiken?
- Hoe krijgen we medewerkers, klanten en stakeholders mee in deze verandering?
- Hoe maken we van abstracte plannen een krachtig, concreet verhaal waardoor we daadwerkelijk beweging en verandering creëren?
- Hoe vertalen we ons verhaal zo succesvol mogelijk door naar concrete vormen, zoals een video, podcast, website-tekst of speech?
Waarom?
Een goede organisatie zijn of worden begint met een goed verhaal. Elke organisatieverandering start met een verhaal. Een corporate story. Niet alleen een omschrijving van WAT jullie precies (willen) doen, maar ook een emotioneel narratief over WAAROM jullie dat doen. Een echt verhaal, dus met een identificeerbare hoofdpersoon, een call to adventure, te overwinnen obstakels en alle andere elementen die een verhaal nodig heeft.
Een verhaal dat richtinggevend is voor alles (!) wat je als organisatie doet. Want een succesvolle strategie begint met een verhaal. Een verhaal dat verbindend is en tegemoet komt aan de wens van iedere werknemer, klant en stakeholder om onderdeel te zijn van iets groters. Een verhaal dat dus helpt om de beste werknemers én klanten aan je te binden. Ik help je om je missie en visie in een aanstekelijk verhaal te verwoorden. En om van je nieuwe strategie een succesverhaal te maken.
testimonials
Wat zeggen anderen over Storytelling voor missie, visie en strategie



