Gebruik de kracht van

Storytelling voor missie, visie en strategie

Voor wie?

  • Je hebt helder wat de missie, visie en strategie van jouw organisatie is, maar wilt er een krachtig verhaal van maken.
  • Je hebt behoefte aan (meer) focus in je missie, visie en strategie
  • Je bent op zoek naar een sterke corporate story die medewerkers aan je bindt, je unieke toegevoegde waarde benoemt en/of je zichtbaarheid vergroot.
  • Je zoekt naar de best mogelijke manier om medewerkers en stakeholders mee te krijgen in jouw missie, visie en strategie

Wat?

Na het scherp formuleren van het specifieke doel ga ik aan de slag met directie, boardroom of MT, om samen een succesvolle corporate story te creëren. In drie tot zes storytelling sessies gaan we, afhankelijk de specifieke behoefte, aan de slag met onder andere deze vragen:

  • Wie zijn wij (echt) en waartoe zijn wij er?
  • Waar raakt dat aan de drijfveren en behoeften van medewerkers, klanten en stakeholders?
  • Wat is onze stip aan de horizon?
  • Hoe maken we die concreet en ambitieus genoeg?
  • Welke obstakels zijn er te overwinnen?
  • Wie gaat er precies wat anders doen om ons doel te bereiken?
  • Hoe krijgen we medewerkers, klanten en stakeholders mee in ons verhaal?
  • Hoe maken we van abstracte plannen een krachtig, concreet verhaal waardoor we daadwerkelijk beweging en verandering creëren?
  • Hoe vertalen we ons verhaal zo succesvol mogelijk door naar concrete vormen, zoals een video, podcast, website-tekst of speech?

Waarom?

Een goede organisatie zijn of worden begint met een goed verhaal. Een corporate story. Niet een omschrijving van WAT jullie precies doen, maar een emotioneel narratief over WAAROM jullie dat doen. Een echt verhaal, dus met een identificeerbare hoofdpersoon, een call to adventure, te overwinnen obstakels en alle andere elementen die een verhaal nodig heeft.

Een verhaal dat richtinggevend is voor alles (!) wat je als organisatie doet. Dat verbindend is en tegemoet komt aan de wens van iedere werknemer, klant en stakeholder om onderdeel te zijn van iets groters. Een verhaal dat dus helpt om de beste werknemers én klanten aan je te binden. Voor meer informatie: download mijn white-paper onderaan deze pagina voor meer inzichten in de essentiële elementen van een krachtig verhaal.

 

Storytelling door Herman Wegter

Waarom Herman en zijn storytelling methode?

Verhalenverteller

23 jaar ervaring als verhalen-verteller voor tv, radio en nieuwe media

Trainer & consultant

20 jaar ervaring als trainer en consultant in het bedrijfsleven en bij NGO’s

Spreker

Spreker bij onder andere leiderschapsprogramma’s op Nyenrode Business Universiteit
Lees meer

testimonials

Wat zeggen anderen over Storytelling voor missie, visie en strategie

"Herman heeft ons geholpen onze missie en visie te vatten in een verhaal dat klopt. Niet een salespitch, maar het echte verhaal dat past bij ons en bij wie wij zijn als bedrijf. Inclusief aandacht voor de draken die we nog moesten overwinnen voor onze man op de maan."
Monique Dongelmans
Marijn Jenné
Operations Director Conclusion Low Code Company
"Het is een mooi avontuur om met Herman en mijn leiderschapsteam samen de toekomst van ons bedrijf te vertalen naar de OG story. Herman inspireert ons, leert ons verhalen vertellen en geeft feedback vanuit een positieve invalshoek. "
Monique Dongelmans
Seada van den Herik
Algemeen Directeur Onderlinge 's-Gravenhage
"Als je samen met je collega’s je strategie, ambities, kernwaarden en drijfveren eens echt wil doorleven dan is Herman Wegter de geschikte persoon. Hij begeleidt en enthousiasmeert op een zeer aanstekelijke manier. "
Monique Dongelmans
Jan Mossel
Directeur Finance & Business Control, Univé Noord-Nederland
flagbubblepawcrossmenu