Gebruik de kracht van

Storytelling voor sales en marketing

Voor wie?

  • Je wilt jouw organisatie beter ‘op de kaart’ zetten
  • Je zoekt naar de meest effectieve manier om te groeien in omzet en klanten
  • Je zoekt naar meer zichtbaarheid voor jouw merk of product
  • Je wilt een zo krachtig mogelijke corporate story creëren
  • Je zoekt naar de beste manier om nieuwe klanten en/of investeerders aan je organisatie te binden
  • Je wilt huidige en nieuwe medewerkers binden aan je organisatie
  • Je worstelt met het goed vertalen van je merkidentiteit naar een pakkend verhaal waar medewerkers ‘de boer’ mee op kunnen
  • Je wilt een zo sterk mogelijk verhaal rondom je (nieuwe) product of dienst
  • Je zoekt naar handvaten om de (online) content rondom je merk en producten te versterken

Wat?

Na het zo specifiek mogelijk bepalen van het doel, gaan we aan de slag. Afhankelijk van de behoefte zal ik je in twee tot zes storytelling sessies meenemen in de wereld van storytelling. Vragen waar we onder andere mee aan de slag gaan:

  • Wat zijn de kern-elementen van ons onderscheidende verhaal als organisatie?
  • Hoe creëren we op basis hiervan een sterke corporate story?
  • Wat maakt sommige verhalen rondom organisaties of producten zo succesvol?
  • Wat willen we met ons verhaal precies bij wie bereiken en waar resoneert ons verhaal bij deze doelgroep?
  • Hoe zetten we storytelling in voor het binden van klanten en stakeholders aan ons en onze producten?
  • Hoe vertalen we ons verhaal naar succesvolle video, audio of tekst voor website, social media en advertising?

Waarom?

Alles wat je als organisatie doet rondom sales en marketing gaat over storytelling. Mensen zijn nou eenmaal ‘storytelling animals’ die verbinden, leren en veranderen door middel van verhalen. Een goede organisatie zijn of worden begint daarom met een goed verhaal. Een corporate story. Niet een omschrijving van WAT jullie precies doen, maar een emotioneel narratief over WAAROM jullie dat doen. Een verhaal dat verbindend is en tegemoetkomt aan de wens van iedere werknemer, klant en stakeholder om onderdeel te zijn van een groter, inspirerend verhaal. Een verhaal dat dus helpt om de beste werknemers en klanten aan je te binden. Ik help je hier graag bij. Daarbij put ik niet alleen uit mijn lange ervaring (sinds 2004) als trainer en adviseur, maar ook uit meer dan 22 jaar ervaring in de Media. Download gratis mijn white-paper onderaan deze pagina voor meer inzichten in de essentiële elementen van een krachtig verhaal.

Storytelling door Herman Wegter

Waarom Herman en zijn storytelling methode?

Verhalenverteller

23 jaar ervaring als verhalen-verteller voor tv, radio en nieuwe media

Trainer & consultant

20 jaar ervaring als trainer en consultant in het bedrijfsleven en bij NGO’s

Spreker

Spreker bij onder andere leiderschapsprogramma’s op Nyenrode Business Universiteit
Lees meer
flagbubblepawcrossmenu