De drie grootste uitdagingen bij jouw corporate story
De drie grootste uitdagingen bij het creëren van een succesvolle #corporate #story? Kiezen, kiezen en kiezen. Het is iedere keer weer een heerlijke worsteling om met de leiders van een organisatie te bepalen wat nou echt de kern van hun bedrijfs-verhaal is. Om zo goed mogelijk antwoorden te formuleren op bijvoorbeeld deze vragen:
– Wat is precies jullie stip op de horizon, jullie ‘man op de maan’? Is die concreet én ambitieus genoeg?
– Welke draken hebben jullie te overwinnen om die man op de maan te kunnen zetten? Wat zijn de belangrijkste ‘interne’ draken bij jouw mensen, klanten of stakeholders?
– Wat is de premisse, de kernboodschap, waar het hele verhaal om draait? Is hij kort, passend (bij wat je wilt vertellen) én inspirerend genoeg?
Het goede nieuws: voor het proces van het creëren van een krachtige corporate story geldt hetzelfde als voor een goed verhaal: hoe groter de obstakels en de worsteling, hoe groter de voldoening als het gelukt is. Zie de gezichten van het fantastische team leiders van Onderlinge ‘s-Gravenhage! 🙂 Blijdschap en opluchting na drie sessies noeste arbeid en veel gemaakte keuzes. Er ligt een mooie basis voor het verhaal.
Meer weten over het creëren van een krachtige corporate story? Stuur me gerust een bericht.
#corporate #storytelling #strategie #changemanagement