Wat een vrachtwagen met storytelling te maken heeft

Gepubliceerd op 8 maart 2024

Niet verwacht dat ik ooit een foto van een vrachtwagen zou posten.

Ik ben namelijk zo’n beetje de laatste persoon die opgewonden wordt van een truck.

En toch doe ik het.
Daar zit uiteraard een verhaal achter.

Ik zit in de trein op weg terug naar huis. Vandaag mocht ik weer een storytelling keynote doen. De aanleiding was een bericht van iemand uit een branche waar ik de ballen verstand van heb. Ik werd namelijk uitgenodigd door Renault Trucks. Om een groep marketing-experts mee te nemen in mijn 7 Stappen voor Succesvolle Storytelling.

Uiteraard had ik ter voorbereiding wat research gedaan naar deze voor mij onbekende wereld. Ik zag tig video’s langskomen over de laatste technische snufjes van vrachtwagens en de nieuwe elektrische Renault-vrachtwagens. Niet echt mijn ding, zeg ik eerlijk.

Maar ik kwam zowel tijdens de research als vandaag tijdens de interactie met het publiek ook iets anders tegen. Verhalen van transport-ondernemers bijvoorbeeld, die voor een grote uitdaging staan om hun uitstoot te minimaliseren en daarvoor heel blij zijn met die nieuwe elektrische Renault-trucks. Verhalen van chauffeurs die soms al meer dan 25 jaar (!) verliefd zijn op de Renault-vrachtwagens en voor wie die laatste technische snufjes elke dag hun werkplezier vergroten en zorgen voor minder risico op ongelukken. En dat soort verhalen, dat is wel mijn ding.

De Moraal van dit verhaal – en dus ook de reden dat ik deze foto post?
Een GOED VERHAAL is overal te vinden, in elke tak van sport, bij elke organisatie en bij iedere professional. Dus ook bij de vrachtwagens van Renault.

crossmenu